
Beeld: Ed van Aken
In de bestuursvergadering van 11 november 2019 werd de voorzittershamer symbolisch overgedragen aan de nieuwe voorzitter van het Haags Orgel Kontakt (HOK), Jos van der Kooy. Hij is onder meer organist van de Gotische Zaal van de Raad van State, een van de participanten binnen het samenwerkingsverband van het HOK, en actief betrokken bij het ‘Educatieve orgelproject voor de basisschool’ als de organist ‘meneer Jos’.
Jos van der Kooy volgt Hero de Boer op, die deze functie meerdere jaren heeft vervuld. Om fysieke redenen heeft hij zijn voorzitterschap neergelegd. Binnen het bestuur blijft hij betrokken bij andere werkzaamheden.
In het participantenoverleg van 13 november, waarin de benoeming werd bekrachtigd, gaf Jos van der Kooy aan zich met name in te zetten voor de verdere ontwikkeling van het HOK en de uitwerking van het nieuwe meerjarenbeleidsplan. Daarbij vormen onder meer de uitbreiding van het aantal participanten, versterking van de samenwerking binnen de Haagse orgelcultuur en de daarmee samenhangende organisatorische ontwikkelingen belangrijke aandachtspunten.
Bestuurlijke wijzigingen
Naast de voorzitterswissel hebben zich enkele andere mutaties binnen het bestuur voorgedaan. Ed van Aken is toegetreden tot het bestuur en zal een aantal werkzaamheden overnemen van het secretariaat.
Het secretariaat werd tot op heden verzorgd door Jannie en Henk Barnhard. Jannie heeft aangegeven haar bestuurswerkzaamheden te beëindigen. Henk zal zorgdragen voor de overdracht van het secretariaat en blijft daarnaast voorlopig verantwoordelijk voor het beheer van de HOK-website.
Beiden blijven actief binnen het educatieteam van het HOK.



