Dubbel-Jubileumconcert Aart Bergwerff & Ben van Oosten

  • 28 mei 2015
  • 1 min leestijd

In 2015 is het 25 jaar geleden dat zowel Aart Bergwerff als Ben van Oosten werden benoemd als organist op het orgel waarvan zij nog steeds titularis zijn.

Aart Bergwerff op het in 1762 door Johann Heinrich Hartmann Bätz gebouwde orgel van de Lutherse Kerk te Den Haag en Ben van Oosten op het orgel van de Grote of Sint-Jacobskerk, dat in 1971 werd gebouwd door de Zwitserse orgelbouwer Metzler.

Beide organisten vieren dit jubileum op zaterdag 4 juli 2015 met een dubbelconcert op beide orgels.

Begonnen wordt om 12.45 uur in de Lutherse Kerk, waarna het dubbel-jubileumconcert wordt vervolgd in de Grote Kerk om 14.00 uur. Het feestelijke concert wordt afgesloten met een receptie in de Grote Kerk.

Dubbel-jubileumconcert
Zaterdag 4 juli 2015

Lutherse Kerk: 12.45 uur
Grote Kerk: 14.00 uur

Na afloop is er een receptie in de Grote Kerk.

Medewerking van:
Aart Bergwerff – 25 jaar Lutherse Kerk
Ben van Oosten – 25 jaar Grote Kerk

Toegang: € 10,-