Nieuw Koororgel in Oud Katholieke Kerk

  • 11 oktober 2013
  • 1 min leestijd

Ingebruikname koororgel Oudkatholieke Kerk

Op zondag 13 oktober zal het nieuwe koororgel van de Oudkatholieke Kerk aan de Juffrouw Idastraat in gebruik worden genomen tijdens een feestelijke eucharistieviering, die om 10.00 uur begint.

Om 16.00 uur zal het koororgel de Gregoriaanse vespers begeleiden en tevens solistisch te horen zijn.

Het orgel werd in 1962 gebouwd door Marcussen & Son voor de Stephanuskerk te Moerdijk en heeft de volgende dispositie:

Manuaal (C–f³):
Gedakt 8’
Fløjte 4’
Principal 2’
Gemshorn 2’
Sivfløjte 1’

Het HOK-bestuur feliciteert de Oudkatholieke Kerk met deze feestelijke ingebruikname. Hoewel de kerk geen deel uitmaakt van het samenwerkingsverband van het HOK, heeft zij het HOK meerdere malen gastvrij ontvangen, waarbij het fraaie Garrels-orgel in deze kerk tot klinken werd gebracht.

Het HOK-bestuur